Follow Me on Pinterest

27 november 2008

Vintagetøj og genbrugstanker


Jeg går kun i genbrugstøj, har gjort det til et princip. Ikke af nødvendighed, selvom det er dejligt billigt, men fordi "køb-noget-nyt-når-det-gamle-ikke-er-interessant-mere" kulturen har taget overhånd. Det er bare blevet for kvalmende meget, og desuden er der for meget af det samme tøj på de forskellige strøg til, at jeg finder det tiltrækkende.

I genbrugsbutikker kan man finde noget andet end i kædebutikkerne. Sætter man tingene sammen på nye måder, får man personlighed i sin stil og det vil jeg gerne have.

Mine gardiner og kvaster er også vintage.

1 kommentar:

Jannemieke sagde ...

Hej Helle,

Jeg kunne ikke være mere enig med dig i, at man finder nogle meget unikke, sjove og flotte ting i en del genbrugsbutikker. Selvfølgelig skal man ikke KUN gå i tøj fra f.eks. 50'erne, så kunne man risikere at ligne et museumstykke. Men gammelt sammensat med nyt er jo enormt fedt, det er det man kalder for "eklektisk"!