Follow Me on Pinterest

13 november 2008

Taknemmelig for min frihed


Jeg tænkte netop på det idag. Hvor taknemmelig jeg er for min arbejdsmæssige frihed. Min mor og jeg havde mulighed for at gå på Valby Langgade og kigge på butikker, købe en krans til min fars urnested, hygge os med frokost på en italiensk restaurant, frekventere et par Røde Kors butikker og køre hjem til kaffe og kage, efter vi havde været på kirkegården.

Stille og roligt, ingen spekulation over hvor mange afspadseringstimer eller ferietimer, jeg skulle bede om for at køre til København og besøge min gamle mor, ingen dårlig samvittighed overfor kolleger, ingen at stå til regnskab for, andre end mig selv, for jeg disponerer selv over min tid, og planlægger selv hvad der skal gøres, og hvad der er vigtigst. At besøge min mor er bl.a. vigtigt.

Det er et privilegium at kunne realisere mine drømme, og jeg håber at jeg aldrig mere skal arbejde i et 8-16 job for at overleve, men at jeg til stadighed kan leve for at arbejde med de ting, der giver mig glæde og energi.

1 kommentar:

LillaFlisan sagde ...

Vilken otroligt fin nätbutik du har!
Det är tur för mig att du bor i Dannmark för annars hade jag köpt många saker av dig,framför allt möbler. Konsollborden är mina favoriter! Du har väldigt bra priser!

Kram

Flisan