Follow Me on Pinterest

03 februar 2009

Strikkede u-undværligheder


Det har været umanerligt koldt den sidste uge, hvilket jeg sikkert ikke behøver at fortælle nogen, men hvis der er flere end mig, der synes det er svært at få varmen, både ude og indendørs, så kan disse afbildede effekter i ren uld "varmt" anbefales.

Jeg er for nuværende i besiddelse af 5 af slagsen + 2 højhalsede islændersweatere (dem, der var moderne blandt hippier og lignende langhårede i 60érne og 70érne), alle naturligvis fundet på mine sædvanlige supply-steder: loppemarkeder og genbrugsbutikker. Har foræret min gamle mor et lunt eksemplar med kinakrave i hendes yndlingsfarver, så nu behøver hun ikke at sidde og fryse når hun hører sine lydbøger.

Selvfølgelig skal de håndvaskes. Jeg vasker dem samlet i badekarret, lægger hver enkelt mellem 2 store håndklæder, som bliver rullet sammen til en pølle. Ligger sådan 1 døgns tid, og kan derefter hænges over en snor uden at blive trukket ud af form.

Ingen kommentarer: