Follow Me on Pinterest

19 februar 2009

Amatørfotografering af vintagetøj og byttehandler

.
Når man nu (heller ikke) er professionel fotograf, er man jo nødt til at eksperimentere med denne disciplin også. Forleden ville en af byens damer købe en gammel malerkasse, jeg havde haft til salg et stykke tid. Nu vidste jeg tilfældigvis, at hun havde et par giner i flamingo stående, så vi lavede en regulær byttehandel.
Det har længe redet mig som en mare, at jeg ikke havde noget ordentligt at hænge tøjet på, når jeg skulle fotografere det, og det jeg allerede har taget fotos af ligner noget katten har slæbt rundt med. Jeg vidste det godt, men ladet det ligge fordi jeg ikke havde bedre ideer.


Tøjet kan nu tage sig bedre ud på ginen og det er den 1. forudsætning for et succesfuldt billede. Det næste, jeg skal have fundet ud af, er hvilke baggrunde, afstande og belysninger der er de bedste, og det vil sikkert afhænge af hvilket stof, hvilken farve og hvilken længde tøjet har. Der er meget at lære endnu.
Skal også have husbonden til at konstruere et stativ, så den kan stå af sig selv. Lige nu er den blot en torso som jeg har stukket en pind i rumpen på. Ikke særligt
hverken fedt eller stabilt.

Ingen kommentarer: