Follow Me on Pinterest

10 juni 2012

Det her handler ikke om genbrug, men om (livs)stil



Fotoet er ikke af den bedste kvalitet, men her sidder jeg sammen med Kirsten og dingler med benene ud af Caravellen i Kathmandu i 1974.



Helt fantastiske 15 år af mit liv passerede revy, da jeg i søndags havde et skønt gensyn med mine kolleger i forbindelse med 50 året for Sterlings allerførste flyvning.



Vi følte ikke vi gik på arbejde, vi fløj bare! Jeg fløj min sidste tur i 1987 - da var jeg blevet færdig som fysioterapeut og klar til at hellige mig et nyt kapitel af mit arbejdsliv.

Nu er jeg igang med et 3. kapitel.
Har I også skiftet retninger i jeres arbejdsliv?




9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Det visste jag inte att du varit flygvärdinna, så vacker du är på fotot. Med två yrken och nu butiksägare har du säkert varit med om mycket spännande. För min del har det varit tandvård och teatersmink.
Kramar och ha en fin sommarkväll
AnnaMaria

Janne i Fagerlia sagde ...

Oi, du har jammen prøvd litt av hvert. Sikkert sett mye av verden også :)

Selv har jeg hoppet fra en jobb hvor jeg satt ved en datamaskin fra morgen til kveld, til å jobbe i barneskolen. Jeg angrer ikke :)

Crinoline sagde ...

Hei,Helle. Flyvertinne var nok en drømmejobb for mange jenter.Nydelig bilde av deg også.Nei,jeg har nok holdt meg til samme yrke,bare forskjellige arbeidsområder.Takk for hyggelig hilsen.Klem

Pia sagde ...

åååh, jag tittade just på "Pan Am" på Tv och så plötsligt ser jag dig som flygvärdinna!!!! Ett sådant flott liv du har, med yrkesskiftining och så!
Ja jag har skiftet yrke från sjuksköterka till inrednings desigenr. Jobbar nu i en inredningsbutik.

Nu börjar min semester som varar i veckorna två!

ha det så bra Helle!!!

KRAAAM!
-Pia-

Loppe sagde ...

Kære Helle
Tak for i går
- rigtigt hyggeligt

Tænk sig stewardesse... enhver piges drøm...

Listen er lang hos mig
Har flere uddannelser bag mig
- meget forskellige *SMIL*

IT
Reklametegner
Make up artist
Jura
Leder
Vejleder
Coach
Bachelor i beskæftigelse
og nu læser jeg sociologi ved siden af jobbet

Rastløs - hvem, Moi ??

*SMIL*

Men aldrig noget så romantisk som dig !

( og du var jo modelsmuk !!)

Knus
og kh
Loppe

Ett ögonblick sagde ...

Flygvärdinna! det var för många ett drömyrke när jag var ung. Men då måste man vara lång och vacker och väldigt vacker är Du. Kul att träffa gamla arbetskamrater!
Jag har ett förflutet inom tandvården, men min rygg tog stryk och jag fick ett besvärligt diskbråck och min karriär;) fick ett snabbt slut. Tyvärr har jag aldrig hämtat mig efter diskbråcket och jobbar därför hemma, delvis i vårt företag inom möbelsnickeri. Jag snickrar ju inte precis men det finns andra göromål. Vi har också haft en inredningsbutik här på gården. Just nu fösöker jag få fart på ateljé eLLeN...
Jag tror att det är nyttigt att byta inriktningar lite då och då.

Ha det gott!
kram lisamaja

Ett ögonblick sagde ...

Hej igen!
Kul att Du vill vara med i min utlottning! och TACK! söta Du för din kommentar hos mig.

Ha en fin dag!
kram lisamaja

Tone sagde ...

Å så kjekt å lese !! Jeg har selv jobbet i flybransjen i 17 år, først som bakkepersonal , etterpå som flyvertinne i 8 år, og nå er det dags for karriereskifte.....:) Så nå er det ledelsestudier:))
Fin uke til deg, sommerklem fra Tone

eWa sagde ...

Oj, då kanske jag har flugit med dig utan att veta om det !!? Flög mycket med Sterling när jag var yngre...Jag ville också bli flygvärdinna och se världen men var för kort så jag började jobba inom UD och min första ambassad blev Oslo. När jag kom underfund med att vänner och umgänge blev väldigt begränsat så kände jag direkt att det inte var något för mig. Sen var jag säljare på ett stort kemiföretag i nästan 10 år och efter det egen företagare..och det lär jag väl förbli tills jag dör :-)) Ha en fin vecka, kram Eva