Follow Me on Pinterest

23 maj 2010

Et loppemarked skal lukke.......

Det er jo ikke let at blogge et fint indlæg efter Agnetas mesterstykke af et gæsteindlæg, hun har virkelig givet min blog en saltvandsindsprøjtning og noget ny energi, og det manglede den også! Tusind, tusind tak, du er den bedste, Agneta! Hvis du ikke allerede følger hendes blog, så kommer du med garanti til det når du besøger Wabi & Sabi. Idag har hun et nyt fantastisk indlæg!!
Headeren, som Agneta valgte er mit absolutte favoritbillede. Über alles!!! Fotografen er koreansk, det samme er mine 2 sønner. Billedet har jeg som baggrund på min pc, men det vidste Agneta intet om da hun lige valgte dette som header. Jeg kan ikke få mig selv til at skifte det ud, det må blive her lidt endnu.


Et loppemarked skal lukke her i byen, omstændighederne kan være ligemeget, men der har været ophørsudsalg nogen tid og 1. juni bliver nøglen drejet om. Jeg kørte en tur på cykel derud igår for at sikre mig at opkøbere og andre godtfolk nu også havde tømt boet for værdigenstande.... og det havde de! Men nu hvor jeg alligevel var der, ville jeg liiiige gå hylderne igennem og checke om der var noget de havde overset. Nedenfor har jeg fotograferet hvad jeg kom hjem med i en stor plastkasse på bagagebæreren på min cykel.

De havde overset:

2 store, tunge fajancefade med "musselmotiv", et større og et lidt mindre. Totalt fantastisk fund. Snavset, og med indtørrede dueklatter (vel ikke rotteklatter??) stod de lige der for næsen af mig!

2 flade middagstallerkner og 2 dybe i samme mønster fra V&B. Jeg har længe samlet på disse lidt primitive udgaver af mønstret, synes de er så smukke og passer flot i min tallerkenrække i køkkenet. Jeg har lyst til at bruge det til daglig, og smide alt det andet ud.


En emaljelampe med gammel fatning, rusten og smuk, bliver aldrig træt af dem!
En stor plasikkasse halvt fyldt med gammelt plet-sølvtøj. Jeg har pudset en af gaflerne i banket sølv, den blev så smuk, men ellers har jeg endnu ikke gået det igennem. Er altid så spændende...
 2 gamle forklæder med broderede hulmønstre, disse er virkelig fine! Hvem bruger gamle linnedforklæder, det ved jeg ikke, men jeg er fascineret af dem og går aldrig forbi uden at købe!


2 virkelig flotte, umonterede broderier i stil med de 2 jeg allerede er i besiddelse af. De er broderet på sort uldstof og lige til at applikere på tasker og frakker.
Sammenrullet i en gammel avis, var de forblevet uafhentet på hylden. Synd!

Ligesom alle de andre fine fund, jeg gjorde!


13 kommentarer:

(eddas) sagde ...

Flotte ting du fant på loppisen...det var godt oppkjøperene ikke så alt:):)
håper du har det fint...goe du:)
eddaKlemmer til deg

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Oj vad du har fyndat, så vackra textilier och bestick med monogram. Det var en lyckad tur du gjorde. Blev glad när jag såg att din fina header var kvar, det är ett foto man inte glömmer.
Ha en fin söndag rara Helle
Kramar
AnnaMaria

Anonym sagde ...

Underbara Du, tänk så bra vi människor mår av att vara snälla och fina mot varandra!!

Dina loppefynd är ljuvliga och spetstyget skall vi inte snacka om, me like!!

Du Helle, kan jag inte få byta ut musiken på bloggen, denna gamla fina låt börjar bli tjatig ;)

Din vän Agneta

Nostalgia sagde ...

Så nydelige ting Helle ! Ja det kan lønne seg å ta en ekstra kikk rundt, ikke alltid oppkjøperne får med seg alt :-) Forklærne med de nydelige broderiene var bare så skjønne !

Ønsker deg en fiiiin søndag !
Klem, Nostalgia

Randiga Tråden sagde ...

Åh, så mycket fint, din header helt fantastisk. Så snygg.

Crinoline sagde ...

Hei,Helle.Nå har jeg lest det nydelige innlegget laget av Agneta. Jeg kjenner deg ikke privat,men du er en veldig god bloggvenn.Alltid hyggelige og oppmuntrende kommentarer. For noen fantastiske funn du viser i dette innlegget,sukk. Ønsker deg en fortsatt god pinse.Klem

AK sagde ...

SÅ nydelig ting, du var virkelig heldig som fant alle disse skattene!

Fortsatt god pinse til deg også!
Klem AK;)

Rikke sagde ...

Takk for hyggelig kommentar hos oss på Scandinavian Chic:)
Rikke

Unknown sagde ...

Hej Helle! Jeg har sagt det før og siger det igen - du er virkelig god til at finde de flotteste skatte:) Tillykke med de fine fund!
Billedet i headeren er nydeligt - lad det blive lidt endnu:)
Sjovt med gæsteindlæg, men du er jo også rigtig dygtig selv, bare så du ved det:) Ha' en dejlig fortsættelse af pinsen! Knus; Heidi

Janne i Fagerlia sagde ...

For noen kupp! Her har du vært utrolig heldig. Jeg samler selv på porselen med stråmønstermotiv, det er de fineste serviser jeg vet om. Og broderiene - kjempevakre!

Mitt hvite hus sagde ...

ÅÅÅjammen fant dy fint på loppemarkedet...

så fine bestikk...og forkle... det er så kosleig å ha..husker mamma og mormor brukte gamle forkle når de jobbet på kjøkkenet til festdager...

ha en fin mandag..

klem O=))

Hage foto og natur sagde ...

HEI!
Takk for kommentaren til mitt innlegg om mine tulipaner!Det varmet!
Tittet inn på bloggen til Wabi & Sabi, og ble beroliget og fascinert. Det blir jeg her også.
Artig at du fikk tak i de herlig ting fra loppemarkedet!
Ha en fin ny uke!
klem

Conny - Frøken Klara sagde ...

Tillykke med dine loppefund, de er smukke de nye fade. :-)