Follow Me on Pinterest

07 juni 2009

Rustent metal i haven for 2 kroner

Troede seriøst selv på, at jeg ikke skulle handle mere end jeg kunne have på min cykel, da den lokale fodboldklub holdt sit årlige loppemarked!!???##!!§§.

Hvordan kunne jeg dog være så dum at tro det? Det endte med at jeg måtte betale klubben for at køre hele molevitten hjem. Ingen hjælp at hente fra husbond, der var ved at lægge gulv i sommerhuset en times kørsel herfra.

Her er lige lidt småting fra markedet.

Den gamle buklede zinkspand med 2 hanke, og gennemrustet i bunden, fik jeg gratis - den omsorgsfulde sælger syntes vel det var synd for mig, at der var så mange huller i den.



...men jeg syntes da at jeg var heldig, for hullerne i bunden fungerer jo som naturlig drænage, når jeg planter mine lavendler i den. Dem har jeg haft stående i flere uger i plastikpotterne, men aldrig kommet videre med. Indtil nu.





Rustne værktøjskasser er åbenbart heller ikke rigtig i kurs, for denne kostede kun 2 kroner.





...men jeg kunne godt se skønheden i den herlige rustne korpus og den fine petroleumsfarve. Altså den der var tilbage.

Så den har jeg stillet ud i eet af bedene, og inden man har fået set (eller tænkt) sig om, har pipfuglen og potter med stiklinger, der kunne trænge til lidt mere lys og luft hvis de skal blive til noget iår, samt nogle blomster og rester fra det gamle solur, jeg tidl. har vist, fået husly i den skramlede, gamle kasse.





I dette hjørne af haven trængte der til noget liv midt i al det grønne, og jeg kan senere putte andre ting i den, når jeg synes. Til vinter og jul, kan man sætte små lygter på rad og række, og pynte med kristtjørn, og når det atter bliver efterår og halloween vil den helt sikkert rumme forskellige græskar og græskar-lygter.

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Vad du är påhittig! Du såg framför dig dina lavendelplantor i den hinken. Och det blev ju jättebra, perfekt! Och blommor i verktygslådan det var kul. Det gäller och se tingens möjlighet. Du skulle ha en liten kärra efter cykeln.. det vore väl bra.
Ha en bra vecka
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Josefine sagde ...

Hei...
Såå skjønne ting du har funnet! Den verktøyskassen ble jo så fin med blomster i...en kjempegod ide:)
Takk for besøket hos meg! Kommer tilbake på besøk, her likte jeg meg godt! Ha en flott uke, klem

Maliva`s verden sagde ...

Hei..så gøy at jeg fant frem til deg og din fine blogg....Gjenbruk er tingen...så hit titter jeg innom igjen...Klem fra Malivasverden

Crinoline sagde ...

Hei Helle.Så mannen ville ikke komme og hente deg?Du løste jo problemet.Synes spannet du har plantet i var rustikk og flott.Verktøykassen har en flott farge,men jeg hadde ikke kommet på ideen å bruke den til planter.Ønsker deg en fin uke.Klem fra Crinoline

Vitt o Vältummat sagde ...

Hittade dig från ett rött monogram. Vilka fina saker du har fyndat!Jättefint. Nu ska jag titta vidare hos dig
Kram/Åsa