Follow Me on Pinterest

09 november 2013

Bonde/almue tema



Vinden raser udenfor, og bladene kan man ligeså godt lade være med at holde styr på, men indimellem skinner solen jo også, og så er det man må gribe lejligheden til at fotografere lidt! Lyset bliver så godt når solen skinner.

 

Udefra set ser vinduerne i butikken sådan her ud i øjeblikket; et svensk halvmånebord fra 1800-tallet i den fiiiine grågrønne originale bemaling ( er den farve ikke til at dø for?!! ) danner centrum i bonde/almue temaet som jeg er helt vild med i øjeblikket.





De 2 syposer fra skolens håndarbejdstimer har ikke flere hundrede år på bagen, men passer så perfekt i stilen.
Ikke ofte man ser dem i den grønternede version. Så kære, også hvis man bruger dem som puder!
Undskyld kvaliteten af fotoet, det blev taget udefra..



I det andet vindue fortsætter almuetemaet med det grønmalede køkken-klapbord, gamle træ- og lerting og selvfølgelig et stykke gammelt linned som dug - ellers manglede der noget i mit univers! You know me!




I det 3. og sidste vindue, i genskinnet fra gadebilledet, har jeg redt op med fint sengelinned i en gammel jernseng. Jeg HAR overvejet om man skulle lægge sig i den for at fremme salget, men er  sikker på at strategien ville få den modsatte konsekvens!




Indefra ser arrangementet således ud. Jeg har valgt en gammel slidt stalddør som "væg" som kontrast til det hvide i gardin, seng og sengetøj, kontraster fungerer som regel godt for mig.
Her er der ingen undskyldninger for den dårlige billed kvalitet, jeg mangler seriøst et nyt camera!



Håber med dette sidste billede fra butiksvinduerne at I får en dejlig weekend og at stormen ikke har blæst taget af jeres hus!



                                                             Kram Helle

7 kommentarer:

Lina Aggerholm sagde ...

Vi klarede stormen. Flagstangen var heldigvis fjernet et par uger forinden, så jeg havde ro i min sjæl. Lækre, lækre ting og sager. Jeg sukker og svømmer helt hen. Vi ses nok snart igen.
Knuz fra Lina

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Tänkte på dig när det varnades för stormen, ni hamnade ju mitt i. Här märktes det inget alls. Fina bilder från butiken, det gröna halvmåne bordet är så vackert. Du är bra på och göra fina skyltningar. Ligga i sängen var en kul idé, du kan ligga där och läsa. Jag skulle bli nyfiken och gå in i butiken.
Ha det gott och stor kram
AnnaMaria

Janne i Fagerlia sagde ...

Sååå koselig i din butikk. Mange koselige ting i allmuefarge. Ser også et speil der som er meget vakkert. Jeg har litt dilla på slike speil, så det kunne så absolutt ha vært noe for meg.

Til helgen skal jeg sammen med tre venninner til Københavns julemarkeder. Det blir spennende, selv om man ikke kan ta med seg så svært mye på flyet hjem igjen.

Alvas Hobby og Garden Bird sagde ...

Så vakkert!!
Helt nydelig farge på det bordet:))
Skulle gjerne hatt en slik jernseng.
Og også gjerne gått rundt i din skjønne butikk, fantastisk!

Ønsker deg en fin dag!

Fågel Blå sagde ...

Åhhhh HelleSå fint du har det i butiken din!
Är dom till salu dom två pudderna med knappar på???
Blev så förälskad i dom!
Vad har dom för färg?
Önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrine

Fågel Blå sagde ...

Hej!
Säljer du dessa?
Kan du skicka?
Hälsningar Kathrine
Fågel Blå

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Ha en fin helg vännen
Kramar/AM