Follow Me on Pinterest

22 september 2008

Strygning af linned


Jeg kan huske jeg engang i 70érne gjorde grin med en kæreste, der strøg sit sengetøj. Til og med bændlerne! Tænk at nogen gad at spilde sin tid med det. Han var også præstesøn, det var måske noget man gjorde på præstegårdene i Jylland på det tidspunkt. Særligt sexet syntes jeg ikke det var.

Nu står jeg selv fløjtende og stryger linned i kilometervis, og forstår ikke at det kan være et problem for nogen i denne verden. Men man skal planlægge processen for at resultatet bliver superglat og stift, som det efter min mening bør være for at det fine linned kan komme til sin ret.
Lige når det er vasket, hænges det op udenfor indtil det har afgivet en del af sin fugt, det tager 1 time i et vejr som idag (overskyet, 15 grader, ingen vind) for store stykker som lange duge og dynebetræk, og ½ time for de mindre. Herefter stryges det tørt, foldes og lægges væk, og sådan bliver man ved indtil man er færdig med den vaskeomgang, det er derfor det skal planlægges så der er den fornødne tid til at komme hele processen igennem i eet hug.

Ingen kommentarer: