Follow Me on Pinterest

26 maj 2008

...og hvad har vi så tilbage på reolerne?


For at komme tilbage til mit sidste indlæg, ja så har udlugningen resulteret i en stor lyst til at få læst/genlæst noget af den gode litteratur, som havde gemt sig under det tykke lag støv og skidt. Nogle skal nævnes, og det er klassikerne som jeg har samlet gennem tiderne i håbet om, at mine børn ville få interesse i de gode historier, og glædes livslangt ved at læse dem (det kan stadig komme):



Dostojevski, Tolstoj, Gorkij m. fl. i en bogserie med de store russiske fortællere, jeg har arvet fra min far
Sigrid Undsets Kristin Lavransdatter
Thomas Mann Huset Buddenbrook, andre tyskere: Frisch, Hoel
danske forfattere bl.a. Herman Bang, St.St. Blicher, Johannes V. Jensen, Tom Kristensen
amerikanske forfattere som Hemingway, Norman Mailer, John Irwing- måske ikke helt klassisk, men helt fantastisk
engelske forfattere som Bronté, Wolf, Austen, Dickens, Poe
....... og så er der selvfølgelig alle de andre fine værker af nyere og ældre dato.

Jeg kan næsten ikke vente med at komme igang igen.

Ingen kommentarer: